A regisztrált kommunikációs szakemberek feladata a munkahelyen, oktatásban, az orvosi rendezvényeken és tisztviselőkkel való találkozókon segítheti a halláskárosultak teljes körű részvételét.

Tippek, hogy mikor foglaljunk időpontot egy kommunikációs szakemberhez?

A kommunikációs vagy nyelvi szakemberek közé tartoznak a siketek tolmácsai is, jegyzetelő tolmácsok, jegyzők, jelnyelvi tolmácsok, a jelnyelvi fordítók és a beszéd szövegértők. Igény szerint kereshetők, ezért korán, időben regisztráljon. Határozza meg hogy milyen jellegű segítségre van szüksége, minél több információt adjon meg.

-dátumot, időpontját, időtartamát, helyét és a résztvevők számát

felkészülési anyagot a feladathoz, hogy tudják, mire számíthatnak és begyakorolhatják a technikai kifejezéseket, ami helyzethez képest fog kelleni

Általában, legalább két órát kell foglalni a kommunikációs szolgáltatáshoz. Ha hosszabb időre van szüksége akkor két kommunikációs szakember fog felváltva dolgozni. Minden kommunikációs szakembernek nagyjából 3 percenként kell szünetet tartania.

Tippek hogy megfelelő szolgáltatás kapjon

  • Mindig válasszon regisztrált szakembert – így biztos lehet abban, hogy:
  • elnyerte a vonatkozó képesítéseket, ismereteket és készségeket
  • az elismert szabványoknak való megfelelés érdekében
  • kövesse a formai és etikai kódexet
  • panasztétel eljárás tárgyát képezi
  • rendelkezett közzétételi és letiltási szolgáltatással – a DBS (korábban Credit Reference Brueau-CBR) ellenőrzéseket
  • szakmai felelősségbiztosítás hatálya alá tartoznak

Annak ellenőrzésére hogy egy kommunikációs szakember regisztrálva van-e, forduljon a A Nemzetközi Regisztrált Kommunikációs Szakemberek munka és Siket valamint Siket Vakok szervezetéhez, vagy Skóciában a Skót jelnyelvi tolmácsok skót társulatához.

Tippek a kommunikációs szakemberekkel való együttműködéshez

Ne felejtsük el, hogy a kommunikációs szakember nem tudja értelmezni azt ha több ember beszél

A kommunikációs szakember lekommunikál mindent amit mondanak vagy leírnak. Ez magábal foglalja a hallható mulasztásokat is.

Minden értelmezési folyamatban enyhe késletetés tapasztalható az értelmező fordításánál., ezért ezt tartsa szem előtt, különösen a kérdéses válaszoknál.

Ha többet szeretne megtudni, rendelkezésre álló kommunikációs szakemberek különböző típusáról, és a szolgáltatásokról amely a szolgáltatás lefoglalását érinti a hallássérültek számára, keresse fel Kommunikációs támogatással kapcsolatos részt. A tájékoztatót letöltheti a kommunikációs támogatás segítségével is.