A regisztrált kommunikációs szakemberek feladata a munkahelyen, oktatásban, az orvosi rendezvényeken és tisztviselőkkel való találkozókon segítheti a halláskárosultak teljes körű részvételét.
Tippek, hogy mikor foglaljunk időpontot egy kommunikációs szakemberhez?
A kommunikációs vagy nyelvi szakemberek közé tartoznak a siketek tolmácsai is, jegyzetelő tolmácsok, jegyzők, jelnyelvi tolmácsok, a jelnyelvi fordítók és a beszéd szövegértők. Igény szerint kereshetők, ezért korán, időben regisztráljon. Határozza meg hogy milyen jellegű segítségre van szüksége, minél több információt adjon meg.
-dátumot, időpontját, időtartamát, helyét és a résztvevők számát
felkészülési anyagot a feladathoz, hogy tudják, mire számíthatnak és begyakorolhatják a technikai kifejezéseket, ami helyzethez képest fog kelleni
Általában, legalább két órát kell foglalni a kommunikációs szolgáltatáshoz. Ha hosszabb időre van szüksége akkor két kommunikációs szakember fog felváltva dolgozni. Minden kommunikációs szakembernek nagyjából 3 percenként kell szünetet tartania.
Tippek hogy megfelelő szolgáltatás kapjon
- Mindig válasszon regisztrált szakembert – így biztos lehet abban, hogy:
- elnyerte a vonatkozó képesítéseket, ismereteket és készségeket
- az elismert szabványoknak való megfelelés érdekében
- kövesse a formai és etikai kódexet
- panasztétel eljárás tárgyát képezi
- rendelkezett közzétételi és letiltási szolgáltatással – a DBS (korábban Credit Reference Brueau-CBR) ellenőrzéseket
- szakmai felelősségbiztosítás hatálya alá tartoznak
Annak ellenőrzésére hogy egy kommunikációs szakember regisztrálva van-e, forduljon a A Nemzetközi Regisztrált Kommunikációs Szakemberek munka és Siket valamint Siket Vakok szervezetéhez, vagy Skóciában a Skót jelnyelvi tolmácsok skót társulatához.
Tippek a kommunikációs szakemberekkel való együttműködéshez
Ne felejtsük el, hogy a kommunikációs szakember nem tudja értelmezni azt ha több ember beszél
A kommunikációs szakember lekommunikál mindent amit mondanak vagy leírnak. Ez magábal foglalja a hallható mulasztásokat is.
Minden értelmezési folyamatban enyhe késletetés tapasztalható az értelmező fordításánál., ezért ezt tartsa szem előtt, különösen a kérdéses válaszoknál.
Ha többet szeretne megtudni, rendelkezésre álló kommunikációs szakemberek különböző típusáról, és a szolgáltatásokról amely a szolgáltatás lefoglalását érinti a hallássérültek számára, keresse fel Kommunikációs támogatással kapcsolatos részt. A tájékoztatót letöltheti a kommunikációs támogatás segítségével is.