Ha nagyothall, a kommunikáció mindennél nagyobb kihívás lehet. Kutatások bizonyítják, hogy sok nagyothalló ember eltávolodva érzi magát barátaitól és családjától. Néhányan folyamatosan küzdenek azzal, hogy kollégáikkal, orvosaikkal szót értsenek, és akkor is, amikor különböző szolgáltatásokat próbálnak igénybe venni.

Ebben a részben megvizsgáljuk a jó kommunikáció lehetőségeit. Megtudhatja, mennyire felkészült a siketségről, és információhoz juthat azzal kapcsolatban, hogyan lehet jól kommunikálni, akár Ön a nagyothalló, akár ép hallásúként próbál valakivel beszélni, akinek hallásproblémája van. Továbbá információt találhat a kommunikáció különböző módjairól és a munkahelyi kommunikációról is.

A siket tudatnál nagyon fontos, hogy nehogy kizárják azokat a személyeket, akik halláskárosodásban szenvednek (nagyothallókat), ami megnehezíti a mindennapi életüket. Szerencsére nem nehéz fejleszteni a tudatosságot és a kommunikációs készséget.

Jobb Kommunikáció

Szeretne javítani a kommunikációján a rokonokkal, barátokkal, kollégákkal, és a hallássérült ügyfelekkel? Íme, néhány kommunikációs tipp, amelyet az állapot által érintett emberek küldtek nekünk:

  • Győződjön meg róla, a beszélgetés megkezdése előtt hogy az a személy, akihez beszélni kíván valóban figyel.
    • Jó megvilágított helyen álljon, hogy könnyebben letudja olvasni a beszédet, és minél kevésbé legyen zajos a hely.
    • Frontálisan beszéljen az illetővel, a könnyebb értelmezés érdekében, és világosan beszéljen, egyszerű nyelvhasználattal, normál ajakmozgással és arckifejezéssel.
    • Ellenőrizze hogy a személy megértette e azt amit mond és ha nem akkor próbálja meg azt másként elmondani.
    • Tartsa a hangját, mivel kellemetlen a hallókészülék-használó számára, ha kiabál és aggasztónak tűnik.
    • Ismerje meg az újlenyomatot vagy pár alapvető brit jelnyelvet (BSL).
    • Azok a személyek, akik fokozatosan veszítik el hallásukat külön szükségleteik vannak, mivel a körülményei megváltoznak.

A siket tudatosság elősegítése

Tud segíteni a siket tudatosság előmozdításában a munkahelyen, a főiskolán, vagy barátok között? Egy egyszerű dolog, amit megtehetsz, megkapod a kollégáid hallását és gondolod végig, hogy ez miért számít.

A siket tudatosság a munkahelyen

Tud-e világosan kommunikálni a kollégákkal és a siketekkel vagy nagyothallókkal? Szeretné a szervezetét elfogadóbbá tenni? Siket tudatos képzést kínálunk, amely megfelel az Ön igényeinek. Sok szervezet, a szupermarketektől a tűzoltóságig vett részt a kurzusainkon.

Munkahelyén van működő indukciós hurok az ügyfélszolgálat területén?

Gyakran panaszkodnak a rosszul karbantartott indukciós hurkok miatt, ami a nyilvános helyeken található. Nézze meg az indukciós hurok telepítéséről és karbantartásáról szóló fejezetünket. Annak érdekében, hogy a munkahelyét a siketek és nagyothallók is eltudják érni.

Ha többet szeretne megtudni annak biztosításról, amely a munkahelye ki van téve siketeknek és hallássérülteknek akkor olvassa a következő fejezetet: Szolgáltatások és képzés a vállalkozások számára.

Kommunikációs tippek

Hogyan segíthetnek a kommunikációs tippek? Ha halláscsökkenésről van szó, segíthetünk abban, hogy egyszerű kommunikációs tippeket adjunk, amely segítségével elősegíti a megértést. Hasonlóképpen, ha halló vagy, van néhány tippünk a számodra amivel hatékonyan tudsz kommunikálni azokkal a személyekkel akiknek bármilyen mértékű halláskárosodása van. A tippjeink magukba foglalják a kommunikáció módszereit is.
Mi a helyzet a kommunikációs szakemberekkel a munkában? Azt is megnézzük, hogy hogyan lehet a legjobbat kihozni a kommunikációs szakemberek közül, beleértve a kommunikációs támogatást a munkára, beleértve a kommunikációs támogatást a munkára, az oktatásra, a személyes találkozókra vagy a munkahelyi találkozókra.

Kommunikációs javaslatok a halló emberek számára

A halláskárosultakkal való kommunikációnak nem kell nehézséget okoznia, de türelmesnek kell lennie, és időt kell belefektetnie annak érdekében, hogy megértsék egymást. Hogyan kommunikáljak valakivel, akinek halláskárosodása van?

  • Ezek azok az egyszerű dolgok, amiket tehetünk, hogy mindkét fél számára valószerűen kommunikáljunk. Ne feledje, ha valaki hallókészüléket visel, akkor sem fog tökéletesen hallani.
    • Kezdjük azzal, hogy megkérdezzük a másik személyt, ha szükségük van az artikulálásra
    • Kommunikáljon frontálisan
    • A beszélgetés elkezdése előtt hívja fel a figyelmét a hallássérült személynek, tegye a vállára a kezét vagy lengesse meg a kezét.
    • Beszéljen világosan, de ne túl lassan, s ne túlozza el az artikulálást, mivel az megnehezítheti a szájról olvasást
    • Használjon természetes arckifejezéseket, gesztusokat
    • Ha egy olyan csoporthoz beszél amely siket és halló emberekből áll, ne csak a halló emberekre összpontosítson.
    • HA kommunikációs támogatást alkalmaz, ne feledje hogy frontálisan kommunikáljon az illetővel
    • Ne kiabáljon, a hallókészülék mindent még jobban felerősít
    • Találjon megfelelő helyet a beszélgetésekhez, jó megvilágítással és artikulálással, valamint minél távolabb legyen a zajos terektől
    • Ellenőrizze hogy a beszélgető partnere követi e Önt a beszélgetés során. Használjon sima nyelvet, ne hezitáljon. Kerülje a szlenget és az ismeretlen rövidítéseket.
    • Ahhoz hogy megkönnyítse a szájról olvasását, ne takarja el a száját

A kommunikációról bővebben lásd: A kommunikáció különböző módja.

Hogyan kommunikáljunk a siketekkel és nagyothallókkal

Tudta, hogy 356 000 siket ember él az Egyesült Királyságban? Ez egy olyan tény, amely jelentős hatással van az adott személy életére. Még akkor is ha egyénileg siketségük vagy kötőerejük enyhe.

Mi a siketség? A siketség a látásvesztés és a halláskárosodás kombinációja, amely kommunikációs nehézségeket okoz. Ezt néha kettős érzékszerv károsodás, vagy több rézékszer károsodásnak is nevezik. Néhány ember, aki részben siket, vagy teljesen siket, míg teljesen van is egyben, míg másoknak van némi hallása és látása. A siket-vakság két fő típusa: veleszületett siket-vakság; megszerzett, az ember az élete során szerzi a betegséget.

Hogyan kommunikálhat valaki, aki nem siket-vakon született?

A szerzett siketségnek sok oka lehet. A z USher szindróma gyakori ok. A megfelelő képzéssel az Usher szindrómásával rendelkező emberek megtanulhatják a legjobb környezeti feltételeket megteremteni, hogy használhassák azt látást vagy hallást ami rendelkezésük áll. a látásromlás következtében rengeteg ember küzd Usher szindrómával.

Kommunikáció azokkal az emberekkel akik veleszületetten hallássérültek
  • A hallássérültek legnagyobb csoportja a látás problémákkal is küzd, ahogy idősödnek úgy romlik a látásuk is. Az Egyesült Királyságban élő emberek közül, akik 75 évnél idősebbek látás problémákkal küzdenek, körüberül a fele halláscsökkenéssel is küzd.
    • Azok az emberek akik siket vakon születtek különböző típusú segítséget igényelnek:
    • Azok akik kettős érzékszervi veszteségben szenvednek – ők a nagyobb csoportot képviselik, régóta
    • Azok az emberek akik életük során alkalmazkodtak a vaksághoz vagy részleges látásmódhoz, és elveszítik a hallásukat
    • Idősebb hallássérült emberek akik szokásos kommunikációs eszköze a beszéd vagy jelnyelv és akik most már elveszítik a látásukat
    • Az idősebb emberek, akiknek kettős érzékelési veszteségük van ,az életük egészére vagy annak nagy részére hatással van
Kommunikációs módszerek

Azok az emberek akiknek csekély a megmaradt hallásuk és látásuk, különböző módszerekkel kommunikálnak:
• Siket vak manuális ABC: amelyet ujjlenyomatnak nevezik, ez szóban juttatja a szavakat valaki aki beszél a BSL-el.
• Blokkbetű: ez az, amikor a meghallgatott személy az ujjhegy csúcsát használják, az egyes szavak angol nyelven írja be a vevő tenyerén lévő tömbös
• Ezt a módszert leggyakrabban akkor használják ha a nyilvánosság tagjaival és másokkal kommunizálnak
• Aláírás (kézzel): azok az emberek akik született siketek, és felnőttkorban látásuk is romlik, továbbra is használják a jelnyelvet, még akkor is ha már nem tudják követni a vizuális jeleket. Lehetséges, hogy a hallgató megérinti az aláíró személy kezét és követi annak mozgását.
• Vizuális aláírás: ha egy siket vak ember korlátozott látóerővel rendelkezik, a jelnyelv mindig használható, ha a jeleket a vizuális igényeknek megfelelően adaptáljuk.
• Egyes helyi hatóságok útmutatókat vagy kommunikációs útmutatókat adnak ki, a „siketvak emberek kommunikációja” kommunikátoraként működnek, aktívan vesznek részt és segítenek a mindennapi életben. Ez azt jelenti, hogy segít nekik a vásárolni, rendezni a számlákat, vagy értelmezni az orvosi dolgokat – igényeknek megfelelően.

További információt a kommunikátor útmutatókról a honlapon találják meg.

Tippek: Hogyan működjünk együtt kommunikációs szakértőkkel

A regisztrált kommunikációs szakemberek feladata a munkahelyen, oktatásban, az orvosi rendezvényeken és tisztviselőkkel való találkozókon segítheti a halláskárosultak teljes körű részvételét.

A kommunikációs vagy nyelvi szakemberek közé tartoznak a siketek tolmácsai is, jegyzetelő tolmácsok, jegyzők, jelnyelvi tolmácsok, a jelnyelvi fordítók és a beszéd szövegértők. Igény szerint kereshetők, ezért korán, időben regisztráljon. Határozza meg, hogy milyen jellegű segítségre van szüksége, minél több információt adjon meg. Általában legalább két órát kell foglalni a kommunikációs szolgáltatáshoz. Ha hosszabb időre van szüksége, akkor két kommunikációs szakember fog felváltva dolgozni. Minden kommunikációs szakembernek nagyjából 3 percenként kell szünetet tartania.

Tippek, hogy megfelelő szolgáltatás kapjon:
• Mindig válasszon regisztrált szakembert – így biztos lehet abban, hogy:
• elnyerte a vonatkozó képesítéseket, ismereteket és készségeket
• az elismert szabványoknak való megfelelés érdekében
• kövesse a formai és etikai kódexet
• panasztétel eljárás tárgyát képezi
• rendelkezett közzétételi és letiltási szolgáltatással – a DBS (korábban Credit Reference Brueau-CBR) ellenőrzéseket
• szakmai felelősségbiztosítás hatálya alá tartoznak

Annak ellenőrzésére, hogy egy kommunikációs szakember regisztrálva van-e, forduljon a Nemzetközi Regisztrált Kommunikációs Szakemberek munka és Siket valamint Siket Vakok szervezetéhez, vagy Skóciában a Skót jelnyelvi tolmácsok skót társulatához.

Tippek a kommunikációs szakemberekkel való együttműködéshez

Ne felejtsük el, hogy a kommunikációs szakember nem tudja értelmezni azt, ha több ember beszél. A kommunikációs szakember lekommunikál mindent, amit mondanak vagy leírnak. Ez magában foglalja a hallható mulasztásokat is.
Minden értelmezési folyamatban enyhe késletetés tapasztalható az értelmező fordításánál, ezért ezt tartsa szem előtt, különösen a kérdéses válaszoknál.

Ha többet szeretne megtudni, rendelkezésre álló kommunikációs szakemberek különböző típusáról, és a szolgáltatásokról, amely a szolgáltatás lefoglalását érinti a hallássérültek számára, keresse fel Kommunikációs támogatással kapcsolatos részt.

Videó interpretáció/ Videó tolmácsolás

Néha az utolsó pillanatban híják sürgős találkozóra, a videó tolmácsolás megoldhatja a brit jelnyelvi tolmács rövid időn belüli megszerzésének problémáját.

Mi a videó interpretáció? A videó tolmácsolás távoli jelnyelvi tolmács szolgáltatás video telefonton vagy más eszközön keresztül. Általában rövid időn belül rendelkezésére áll a legfeljebb 30 percig tartó megbízásokra vonatkozik.
Ez egy alacsony költségvetésű szolgáltatás, mivel általában gyorsan történik a foglalás, ez azt jelenti, hogy az utolsó pillanatban sürgős találkozók esetén vehető igényben.

Milyen felszerelésre van szüksége? A szolgáltatást akkor használhatja, ha számítógépe vagy táblagépe van és webkamerája, megbízható internetkapcsolattal vagy videó telefonnal rendelkezik.

Mikor kell használni a videó interpretációt? Bár a legtöbb értelmezés szemtől szembe kerül, egyes szerveztek a mostantól videó tolmácsolást kínálnak, ezzel megoldják azt, hogy akár rövid időn belül is tudnak tolmács szolgáltatást nyújtani. De csak rövid feladatokra alkalmas 10 perctől 30 perces idő intervallumra terjed ki ez a szolgáltatás.

Titoktartás: ahogy a szemtől szembe történő beszélgetésnél is ebben az esetben is bizalmasan kell kezelni az információkat. A videó telefonon azonban nem alkalmas az érzékeny jellegű feladatokra. Ha többet szeretne megtudni, a videó interjúkat is igénybe vehet, látogasson el a kommunikációs támogatáshoz.

Betűzés ujjal/Daktil

Ha a brit jelnyelv tanulmányozásán gondolkodsz, nagy erőforrások állnak a rendelkezésünkre, amelyek segíthetnek Önnek az ujjlenyomat megtanulásában, amely bizonyos szavakat felidéz.

Mi az ujjal való betűzés? Az ujjal való betűzés az angol nyelven BSL ABC. Régebben egyes szavakat és az emberek nevét az ujjakra írták. Azonban az ujjbetűzés nem jelnyelv.

További információért beleértve az ujjlenyomat ábécét ábrázoló diagramot, olvassa a nyelvtanulásáról szóló tájékoztatót.

Szájról olvasás és beszéd

Ha hallássérült vagy és preferálod a szájról olvasását és beszéd segítségével szeretne kommunikálnia, találhatsz egy olyan személyt, aki tud a szájról olvasásban segíteni.

Hogyan segít az szájbeszélő (szájról olvasást segítő)?

  • Csendesen megismételve azt, amit a beszélő mondd, a szavak formáját egyértelműen arckifejezésekkel együtt, hogy látható legyen, hogy hogyan érti az adott dolgot.
    • A gyors beszéd lecsökkentése során legfeljebb 200 szót tud percenként artikulálva elmondani, anélkül hogy elveszítené azt, amit a beszélő mondd.
  • Néha a hangjuk a használatával is támogatják azokat a személyeket, akik a hallgatás és a szájról olvasással kommunikálnak.
    • Ujjlenyomat szavak, amelyeket nehéz szájjal artikulálva lekommunikálni.

Továbbá ha valakinek nehézségei vannak a halláskárosult személyekkel való kommunikáció során, akkor a ajakbeszéd/szájartikuláció lehetővé teszi hogy elmondja azt amit szeretne.

Mikor hasznos az artikulálással való beszéd? Segíthet a különböző helyzetekben, például:

  • workshopokon vagy konferencián
    • állásinterjún
    • tanfolyamokon
    • egyetemi vagy főiskolai előadásokon vagy szemináriumokon
    • orvosi konzultációkon, szülő/tanár találkozón
    • találkozó banki vezetőkkel vagy önkormányzati tisztviselőkkel
    rendőri interjúkon, ügyvédi találkozók, bírósági vagy bírósági szolgáltatások

Milyen típusú szájbeszélőt/szájartikulátort kell használni? Az ajakszakértelem két szintje van:
• regisztrált ajakbeszélő
• gyakorolt ajakbeszélő

Az ügynökség vagy a szabadúszó szakember tanácsot ad, hogy milyen szintű ajakbeszélőt javasol az adott megbízásra. Vannak olyan helyzetek ahol csak regisztrált ajakbeszélő/ tolmácsot lehet használni például jogi megbízások esetében ahol ügyvédekkel kell találkozni, szociális szolgáltatásokra és mentális egészségügyi dolgozókkal is.

Ellenőrizheti, hogy az Ön által igényelt szakember regisztrálva van-e A Nemzetközi Regisztrált Kommunikációs Szakemberek nyilvántartásában NRCPD, amely a szakmai szabványok felügyeletéért és fejlesztéséért felelős.

Hogyan foglalhat szájbeszélő tolmácsot?

Az országban kevesebb, mint 50 regisztrált szájbeszélő van, ezért foglalja le csak 4-6 héttel korábban az időpontot. Ne felejtse el, hogy a szájbeszélés fárasztó, ezért szükséges, hogy 30 percenként szünetet tarthasson a szájbeszélő. Emiatt ha a megbízása valószínűleg több mint két óra hosszú így két szájbeszélőt szükséges lefoglalnia.